Od 2016 roku Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie prowadzi proces inwestycyjny pod nazwą „Heksagon”, którego celem jest budowa infrastruktury dla potrzeb nowych ekspozycji jak i rozbudowy zaplecza magazynowego oraz konserwatorskiego instytucji.
Jako pierwszy w ramach powyższych działań zrealizowany został projekt budowy Hangaru nr 5, w ramach inwestycji „Heksagon – budowa hangaru dla Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie”. Nazwa Heksagon wywodzi się z charakterystycznego planu budowy lotnisk z 1923 r. (w tym lotniska Rakowice-Czyżyny, na którego terenach znajduje się Muzeum), łączący funkcje bazy wojskowej i portu cywilnego. Jego centralne miejsce zajmowało koliste pole wzlotów z rozlokowanymi na planie czworo- lub sześcioboku grupami hangarów i cywilnego dworca lotniczego.
Teraz przyszła kolej na bliźniaczy Hangar nr 4, który powstanie równolegle do Hangaru nr 5 od strony północnej.
19 września bieżącego roku Muzeum podpisało umowę z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach której otrzymało dofinansowanie zadania „Opracowanie dokumentacji architektoniczno-budowlanej dla Muzeum Lotnictwa Polskiego do rozwoju działalności kulturalnej Hangar 4” ze środków finansowych pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Następnie w drodze przetargu udało się wyłonić Architekta, który przygotuje dokumentację architektoniczno-budowlaną do budowy hali magazynowo-ekspozycyjnej, która powiększy infrastrukturę Muzeum.
W przyszłości w Hangarze nr 4 mieścić się będą m.in. sala wystawiennicza, magazyny unikatowych statków powietrznych znajdujących się w kolekcji Muzeum oraz duża pracownia konserwatorska, której bardzo potrzebujemy do odrestaurowywania wielkogabarytowych eksponatów takich jak samoloty pasażerskie i wojskowe, a także silniki lotnicze – mówi Tomasz Kosecki, Dyrektor Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.