Most na Wiśle stał się dnia 28 stycznia 1930 r. świadkiem niecodziennego eksperymentu lotniczego – pewien śmiałek przeleciał bowiem trzykrotnie pod nim. Lotnik, który dokonał tego szalonego wyczynu, miał 22 lata i uprawnienia pilota zaledwie od kilku miesięcy! Nazywał się Jan Sołtykowski i był współzałożycielem Aeroklubu Krakowskiego.
Nazajutrz po tych wydarzeniach krakowska prasa pisała: „W godzinach popołudniowych zauważono awionetkę przelatującą parokrotnie pod przęsłami mostu na Wiśle pod Dębnikami. Pilotujący ją został […] ukarany surowo za powyższy lot, połączony z niedozwolonym ryzykiem zarówno dla pilota jak i postronnych osób, które znalazły się w pobliżu tego efektownego, ale karygodnego popisu zręczności”. Samoloty DKD IV służyły do lotów treningowych oraz propagandowych (np. w czasie zawodów narciarskich w Zakopanem). Ponadto brały udział w Locie Południowo-Zachodniej Polski w 1929 r. i w Podhalańskim Zlocie Awionetek w Nowym Targu 3.08.1930 r. W III Krajowym Konkursie Awionetek w 1930 r. DKD-IV bis zajął 11. miejsce. DKD-IV nr 2 SP-ABL został w 1934 r. wyremontowany i przerobiony na jednomiejscowy, a kadłub pokryto płótnem bezpośrednio na kratownicy, w wyniku czego boki jego stały się płaskie. Samolot po remoncie był używany przez Aeroklub Krakowski od maja 1934 r. do lipca 1935 r.