Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

Benz Bz IVd

Kraj:Niemcy
Typ:silnik rzędowy
Rok:1917
Silnik Benz Bz IVd

Modyfikacja silnika Benz Bz IV z 1915 roku, wyprodukowanego w ilości 6400 egzemplarzy. Silnik jest wyposażony w aluminiowe tłoki. Był stosowany w samolotach AEG J.I, J.II, N.I, AGO C.IV, Albatros C.VII, C.XV, G.III, J.I, DFW C.V, Halberstadt C.V, Friedrichshafen G.II, FF 49, FF 59, LVG C.V.

Dane techniczne:

Układ6-cylindrowy rzędowy
Chłodzeniecieczowe
Stopień sprężania5,0
Pojemność18,8 l
Masa370 kg
Moc maksymalna255 KM przy 1500 obr./min
Moc nominalna230 KM przy 1400 obr./min