Silnik gwiazdowy z jednostopniową, dwubiegową sprężarką i reduktorem planetarnym. Jest to kolejna wersja najsłynniejszego silnika tłokowego firmy Bristol z rozrządem suwakowym. W latach 1938–1966 wyprodukowano łącznie 130.000 silników Hercules wszystkich wersji.
Podczas II wojny światowej silniki Bristol Hercules stosowano w samolotach Bristol Beaufighter, Short Stirling, Short Sunderland, Saro Lerwick, Handley Page Halifax, Vickers Wellington.
Silniki Hercules miały też stanowić napęd polskiego bombowca PZL.49 Miś – następcy PZL.37 Łoś.
W 1939 planowano zakup licencji. Po wojnie produkowano je na licencji we Francji, gdzie służyły do napędu samolotu transportowego Nord 2501 Noratlas. Silniki Hercules 264 były stosowane w samolotach transportowych Vickers Varsity Mk I. Zbliżone warianty 230, 232, 268, 736 i 762 napędzały samoloty Handley Page Hastings/Hermes, Bristol Freighter, Short Solent, Vickers Valetta.
Układ | 14-cylindrowy gwiazdowy podwójny |
Chłodzenie | powietrze |
Stopień sprężania | 7,0 |
Pojemność | 38,7 l |
Masa | 1090 kg |
Moc maksymalna | 1950 KM |