Silnik skonstruowany w firmie Hirth Motoren w Stuttgarcie. W wytwórni tej w latach 1934–35 pojawiła się korzystna ze względów ekonomicznych i technicznych koncepcja produkowania silników różnej mocy i pojemności w oparciu o ujednolicone elementy cylindra, wału korbowego i układu rozrządu.
W ten sposób powstała rodzina silników „500” – typy 504, 506 i 508. W silniku 504A skrzynia korbowa jest odlewem z elektronu, dzięki czemu mniejszy jest ciężar konstrukcji. Wyprodukowano ok. 6000 egzemplarzy. Były stosowane w samolotach Bücker Bü 131 Jungmann, Bücker Bü 181 Bestmann i Arado Ar 79.
Układ | 4-cylindrowy rzędowy odwrócony |
Chłodzenie | powietrze |
Stopień sprężania | 6,2 |
Pojemność | 4 l |
Masa | 104 kg |
Moc maksymalna | 105 KM przy 2530 obr./min |
Moc nominalna | 85 KM przy 2360 obr./min |