Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

Isotta Fraschini Bianchi V.4B 

Kraj:Włochy
Typ:silnik rzędowy
Rok:1915
Silnik Isotta Fraschini Bianchi V.4B

Silnik skonstruowany i produkowany w Fabrica Automobili Isotta–Fraschini w Mediolanie oraz na licencji w firmie Bianchi. Był wyposażony w dwa gaźniki typu Zenith i dekompresor, ułatwiający rozruch silnika. W prezentowanej wersji silnika smarowanie wymuszone było pompą olejową.

Silnik Isotta-Fraschini V.4b był używany w łodziach latających Macchi M.5 oraz w trzysilnikowych ciężkich samolotach bombowych Caproni Ca.30 i Ca.36.

Dane techniczne:

Układ6-cylindrowy rzędowy
Chłodzeniewodne
Stopień sprężania5,0
Pojemność14,3 l
Masa275 kg
Moc maksymalna170 KM przy 1450 obr./min