Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów i dwubiegową sprężarką, pozwalającą na utrzymanie mocy na dużych wysokościach. Wtrysk paliwa był najważniejszym z zastosowanych w silniku nowatorskich rozwiązań technicznych, podnoszących jego osiągi i walory eksploatacyjne.
Silnik Jumo 211 został skonstruowany przez zespół kierowany przez prof. Hugo Junkersa, doskonałego konstruktora samolotów i silników lotniczych. Jego powstanie wiązało się z planami szybkiej rozbudowy niemieckiego lotnictwa wojskowego.
Był produkowany w kilku wersjach w dużych liczbach przez okres całej II wojny światowej. Zbudowano ok. 68000 egzemplarzy. Był stosowany w samolotach bombowych Heinkel He 111 i Junkers Ju 88 większości wersji oraz w bombowcach nurkujących Junkers Ju 87.
Układ | 12-cylindrowy widlasty odwrócony |
Chłodzenie | cieczowe |
Stopień sprężania | 6,5 |
Pojemność | 35 l |
Masa | 720 kg |
Moc maksymalna | 1200 KM przy 2400 obr./min |
Moc nominalna | przy 2300 obr./min 930 KM |