Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

Junkers Jumo 211

Kraj:Niemcy
Typ:silnik rzędowy
Rok:1936
Silnik Junkers Jumo 211

Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów i dwubiegową sprężarką, pozwalającą na utrzymanie mocy na dużych wysokościach. Wtrysk paliwa był najważniejszym z zastosowanych w silniku nowatorskich rozwiązań technicznych, podnoszących jego osiągi i walory eksploatacyjne.

Silnik Jumo 211 został skonstruowany przez zespół kierowany przez prof. Hugo Junkersa, doskonałego konstruktora samolotów i silników lotniczych. Jego powstanie wiązało się z planami szybkiej rozbudowy niemieckiego lotnictwa wojskowego. 

Był produkowany w kilku wersjach w dużych liczbach przez okres całej II wojny światowej. Zbudowano ok. 68000 egzemplarzy. Był stosowany w samolotach bombowych Heinkel He 111 i Junkers Ju 88 większości wersji oraz w bombowcach nurkujących Junkers Ju 87.

Dane techniczne:

Układ12-cylindrowy widlasty odwrócony
Chłodzeniecieczowe
Stopień sprężania6,5
Pojemność35 l
Masa720 kg
Moc maksymalna1200 KM przy 2400 obr./min
Moc nominalnaprzy 2300 obr./min 930 KM
Dane dla wersji Jumo 211B/D.