Rozwinięcie silnika Hispano-Suiza Ybrs produkowanego w ZSRR od 1935 na licencji pod oznaczeniem M-100. Licencja ta została zakupiona w celu pozyskania silnika rzędowego dużej mocy, przeznaczonego dla samolotów myśliwskich. Konstruktorem odpowiedzialnym za zakup licencji, wprowadzenie silnika do produkcji i jego dalsze modyfikacje był Władimir Jakowlewicz Klimow.
W porównaniu z M-100 silnik M-103 miał zwiększony stopień sprężania i sprężarkę o wyższej prędkości obrotowej. Moc nominalna wzrosła z 780 do 850 KM. W 1938 pojawiła się wersja M-103A o mocy startowej 1000 KM. Silnik M-103 był używany w samolotach bombowych Tupolew SB-2.
Wynikiem kolejnych zmian i udoskonaleń zakupionej licencji był nowy silnik Klimowa M-105, znany później pod nazwą WK-105. Produkowano go później w dużej liczbie w czasie II wojny światowej.
Układ | 12-cylindrowy widlasty |
Chłodzenie | cieczowe |
Pojemność | 36 l |
Masa | 470 kg |
Moc nominalna | 850 KM |