Żadnego z silników w historii lotnictwa nie można porównać z Liberty jeśli chodzi o szybkość powstania projektu i wdrożenia do produkcji oraz wielkość serii. Liberty był też rekordzistą pod względem żywotności konstrukcji. Ze względu na prostotę i zastosowane technologie mógł być produkowany praktycznie w każdej wytwórni samochodów.
Silnik został opracowany wkrótce po włączeniu się Stanów Zjednoczonych do I wojny światowej. Od lipca 1917 do listopada 1918 roku wyprodukowano ponad 20’500 silników. Jednak tylko niewielka liczba samolotów z silnikiem Liberty trafiła na front, zanim podpisano zawieszenie broni. Z zapasów tych silników korzystano do końca lat 30.
Liberty 12 był używany m.in. w samolotach Curtiss NC i Douglas DWC oraz De Havilland DH.4 a także w czołgach z okresu I i II wojny światowej.
Układ | 12-cylindrowy, widlast |
Chłodzenie | wodne |
Pojemność | 27,0 l |
Moc | 480 KM |