Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

Peugeot 8 

Kraj:Francja
Typ:silnik lotniczy
Rok:
Silnik Peugeot 8

Pierwszy silnik lotniczy firmy Peugeot.

Silnik powstał jako kontynuacja bardzo udanego silnika do łodzi motorowych i samochodów wyścigowych, który był produkowany od 1910. Silnik Peugeot wyposażony był w dwa obudowane gaźniki Claudel, ogrzewane gazami wylotowymi. Każdy gaźnik zasilał cztery cylindry.

Układ chłodzący wyposażony był w dwie odśrodkowe pompy wodne. Podwójny układ zapłonowy składał się z dwóch iskrowników S.E.V.

Dane techniczne:

Układ8-cylindrowy widlasty (cylindry ustawione pod kątem 90°)
Chłodzeniewodne
Pojemność11,3 l
Masa441 kg
Moc200–230 KM przy 2000 obr./min