Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

Praga Doris M-208B (Doris BI) 

Kraj:Czechosłowacja
Typ:silnik rzędowy
Rok:1954
Silnik Praga Doris M-208B (Doris BI)

Silnik skonstruowany przez zespół kierowany przez inż. Krulisza w zakładach Motorlet (dawny Walter). W czasie projektowania i budowy prototypu wystąpiło wiele trudności technicznych. Próby państwowe przeprowadzono dopiero w 1955 roku. Silnik wszedł do produkcji seryjnej. Był konstrukcją niezbyt udaną, w czasie eksploatacji sprawiał wiele problemów technicznych. Był stosowany w samolotach Aero L‑60 Brigadyr.

Dane techniczne:

Układ6-cylindrowy płaski (bokser)
Chłodzeniepowietrze
Stopień sprężania7,0
Pojemność7,16 l
Redukcja śmigła0,55
Masa214 kg
Moc maksymalna220 KM przy 3000 obr./min
Moc nominalna200 KM przy 2900 obr./min