Silniki typu PZInż. Junior produkowane były przez polski przemysł w latach 1934–1939 dla samolotów szkolnych i łącznikowych RWD‑8. Produkcję podjęto w Państwowych Zakładach Inżynierii w Czechowicach-Ursusie, na podstawie licencji czechosłowackiej wytwórni Walter.
W 1939 roku produkcję Juniora przeniesiono do PZL WS‑2 w Rzeszowie. (Państwowe Zakłady Lotnicze Wytwórnia Silników Nr 2 na terenie Centralnego Okręgu Przemysłowego – COP). Ogółem wyprodukowano ponad 600 egzemplarzy silników tego typu.
Układ | 4-cylindrowy, rzędowy odwrócony |
Chłodzenie | powietrze |
Stopień sprężania | 5,2 |
Pojemność | 5,8 l |
Masa | 148 kg |
Moc maksymalna | 120 KM przy 2300 obr./min |
Moc nominalna | 110 KM przy 2100 obr./min |