Udoskonalona wersja produkowanego na licencji silnika Pegaz.
9-cylindrowy gwiazdowy silnik tłokowy chłodzony powietrzem. Produkowany w Wytwórni Silników nr 1 w Warszawie–Okęciu na licencji brytyjskiej firmy Bristol. Zastąpił w produkcji nieudany silnik Pegaz II. W latach 1936–1937 wyprodukowano ponad 350 silników tego typu.
Pegaz VIII został zastąpiony w produkcji przez silnik Pegaz XX, przeznaczony dla samolotów PZL.37 Łoś i PZL.46 Sum. Silnik Pegaz VIII był stosowany w samolotach PZL.23B Karaś, PZL.30 i PZL.42.
Układ | 9-cylindrowy gwiazdowy |
Chłodzenie | powietrze |
Stopień sprężania | 6,0 |
Pojemność | 28,7 l |
Redukcja śmigła | 0,655 |
Masa | 470 kg |
Moc maksymalna | 705 KM przy 2600 obr./min |
Moc nominalna | 665 KM przy 2250 obr./min |