Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

RAF 3a Napier

Kraj:Wielka Brytania
Typ:silnik rzędowy
Rok:1914
Silnik RAF 3a Napier

Silnik zaprojektowano w zakładach Royal Aircraft Factory w oparciu o 8-cylindrowy model RAF 1. Rozwiązaniem zastosowanym w silniku było sterowanie zaworów wlotowych i wylotowych jednym wspólnym popychaczem.

Produkcję podjęły zakłady Armstrong Whitworth oraz D. Napier & Son Ltd. RAF 3a był głównym wariantem produkcyjnym o zwiększonej w stosunku do prototypu średnicy cylindra.

Wyprodukowano 260 sztuk w zakładach Napier & Son oraz 29 w wytwórni Armstrong-Whitworth. Silnik zastosowano w lekkim samolocie bombowym Airco DH.4.

Dane techniczne:

Układ12-cylindrowy widlasty 60°
Chłodzeniecieczowe
Stopień sprężania5,3
Pojemność17,2 l
Masa390 kg
Moc maksymalna260 KM przy 1750 obr./min