Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

RAF 4a Daimler 

Kraj:Wielka Brytania
Typ:silnik rzędowy
Rok:1915
Silnik RAF 4a Daimler

Silnik zarazem górno- (zawory wydechowe) i dolno-zaworowy (zawory ssące), z żeliwnymi cylindrami. Był rozwinięciem silnika RAF-1A, różnił się od niego brakiem koła zamachowego, zastąpionego przez napęd pompy olejowej.

Firma Royal Aircraft Factory w Farnborough była jedną z nielicznych w tym czasie fabryk produkujących jednocześnie silniki i płatowce. Silnik RAF 4a był produkowany także przez firmy Siddeley-Deasy oraz Daimler Co. Ltd – obydwie z miasta Coventry. Silnik napędzał samoloty RAF B.E.12, R.E.7 i RAF R.E.8.

Dane techniczne:

Układ12-cylindrowy widlasty
Chłodzeniepowietrze
Stopień sprężania4,2
Pojemność13,0 l
Masa300 kg
Moc maksymalna150 KM przy 1800 obr./min