Logo Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
Ekspozycja stała Silniki

Rolls-Royce Kestrel IIS

Kraj:Wielka Brytania
Typ:silnik rzędowy
Rok:1930
Silnik Rolls-Royce Kestrel IIS

Brytyjski silnik, który napędzał prototypy samolotów Luftwaffe.

Kestrel został skonstruowany w 1926 r. w zakładach Rolls–Royce jako pierwszy z nowej generacji silników tej firmy mających odlewane bloki cylindrów. Podobnie jak poprzednik otrzymał nazwę drapieżnego ptaka (pol. pustułka). Gaźnik był umieszczony przed sprężarką.

Jego bezpośrednim rozwinięciem były silniki RR Goshawk i RR Peregrine oraz nieco większy RR Buzzard. Był stosowany w samolotach Hawker Hart, Hawker Demon, Hawker Fury and Hawker Nimrod oraz Handley Page Heyford. Następcą Kestrela w produkcji był legendarny Merlin.

Dane techniczne:

Układ12-cylindrowy widlasty
Chłodzeniecieczowe
Stopień sprężania6,0
Redukcja śmigła0,55
Pojemność21,2 l
Masa420 kg
Moc maksymalna525 KM przy 3000 obr./min
Moc nominalna475 KM przy 2500 obr./min