TS-11 Iskra bis DF nr boczny 1409 wyprodukowano w 1975 roku. Samolot służył w kilku jednostkach lotniczych, m.in. w 28. Pułku Lotnictwa Myśliwskiego bazującym na lotnisku Słupsk-Redzikowo. Gdy wraz z nadejściem lat 90. pojawiła się możliwość nadawania samolotom nieregulaminowych oznaczeń, Iskra '1409′, jedna spośród 4 Iskier pułku, otrzymała specjalne malowanie z okazji 40-lecia jednostki. Samolot pomalowano we wrześniu 1992 roku a autorami projektu z motywami morskich fal, gryfa pomorskiego i głowy Indianina (godło 1. Eskadry) byli st. chor. sztab. Ryszard Kuras i st. chor. Tomasz Kowalski.
W 1995 roku samolot przekazano do 58. Lotniczego Pułku Szkolnego w Dęblinie (od 2001 r. 1. Ośrodek Szkolenia Lotniczego). Iskra '1409′ została przywrócona do standardowego schematu malowania. W 2014 roku samolot trafił do Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie zrodził się pomysł przywrócenia efektownego „słupskiego” malowania.
W lipcu 2015 roku malowanie zostało odtworzone przez Filipa Jereczka-Bambrowicza, Bogdana Żołnierowicza, Zbigniewa Żołnierowicza oraz Wojciecha Butrycza i jednego z autorów oryginalnego malowania – Ryszarda Kurasa
Rozpiętość | 10,06 m |
Długość | 11,15 m |
Masa startowa | 3840 kg |
Maksymalna prędkość | 770 km/h |
Pułap | 11500 m |
Zasięg | 1460 km |
Uzbrojenie | działko kal. 23 mm, możliwość podwieszenia 50-kg bomb, zasobników z karabinami maszynowymi i wyrzutni niekierowanych pocisków rakietowych na czterech podskrzydłowych węzłach |
Silnik | 1 turboodrzutowy SO-3W o ciągu 9,81 kN (1100 kG) |