Silnik turboodrzutowy jednoprzepływowy, jednowałowy, z dziewięciostopniową sprężarką osiową. Posiada układ sterowania upustem powietrza z piątego stopnia sprężarki w zależności od jej sprężu. Ze sprężarki powietrze przepływa do dziesięciu komór spalania umieszczonych we wspólnym płaszczu.
Turbina gazowa osiowa dwustopniowa. Za nią znajduje się komora dopalacza z dyszą regulowaną systemem hydraulicznym. Silnik został opracowany na początku lat 50-tych w Biurze Konstrukcyjnym Mikulina jako lekki napęd o dużym ciągu dla samolotów myśliwskich.
Produkowany był też w Chińskiej Republice Ludowej. Był stosowany w samolotach MiG-19S, MiG-19P, MiG-19PM, Jak-25.
Ciąg maksymalny bez dopalania | 2600 kG |
Ciąg maksymalny z dopalaniem | 3250 kG |
Ciąg przelotowy | 1750 kG |
Zużycie paliwa | 1470 kg/h przy ciągu przelotowym |