W 1950 w ZSRR opracowano udoskonaloną wersję MiG-15bis, o poprawionej konstrukcji płatowca, napędzaną silnikiem WK-1 o większym ciągu. W latach 1950 – 1952 wyprodukowano w ZSRR 7936 egzemplarzy.
Samoloty MiG-15 i Mig-15bis wzięły udział w wojnie w Korei w latach 1950 – 1953, będąc głównym typem myśliwca używanym przez lotnictwo północnokoreańskie, radzieckie i chińskie.
W latach 1954 – 1956 w WSK Mielec wyprodukowano na licencji 500 samolotów MiG-15bis pod nazwą Lim-2. W WSK Rzeszów podjęto produkcję silnika WK-1 pod nazwą Lis-2
Rozpiętość | 10,08 m |
Długość | 10,11 m |
Masa startowa | 4987 kg |
Maksymalna prędkość | 1075 km/h |
Pułap | 15500 m |
Zasięg | (ze zbiornikami dodatkowymi) 1505 km |
Uzbrojenie | opis w tekście |
Silnik | WK-1 o ciągu 2700 kG |