Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Mercedes D IVa

Mercedes D IVa
Niemcy
silnik rzędowy
1916



Układ6-cylindrowy rzędowy
Chłodzeniewodne
Pojemność22,0 l
Moc270 KM

Napęd wielu niemieckich bombowców klas G i R.

Następca nieudanego Mercedes D IV. Tym razem powrócono do układu 6-cylindrowego, a zwiększenie mocy uzyskano dzięki powiększeniu pojemności cylindrów. W celu zapewnienia właściwego ich napełnienia i przepłukania zastosowano cztery zawory w każdej z głowic oraz poprawiono system przepływu mieszanki.

Stosowany m.in. w samolotach rozpoznawczych Albatros C.X, C.XII, C.XV oraz bombowych Gotha, Friedrichshafen, Linke-Hofmann i Zeppelin-Staaken.

Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka