Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: WSK Lis-2 (lic. Klimow WK-1A)

WSK Lis-2 (lic. Klimow WK-1A)
ZSRR / Polska
silnik odrzutowy



Ciąg2700 kG (26,5 kN)
Stopień sprężania:4,0
Masa872 kg

Licencyjna wersja napędu pierwszych odrzutowych MiG-ów.

Silnik turboodrzutowy ze sprężarką odśrodkową dwustronną, dziewięcioma komorami spalania i jednostopniową turbiną. Silnik WK‑1A powstał w 1949 r. w biurze konstrukcyjnym W. Klimowa w oparciu o brytyjski silnik Rolls-Royce Nene, zakupiony w Wielkiej Brytanii, produkowany w ZSRR jako RD‑45F. Silnik RD‑45F był stosowany w myśliwcu MiG‑15, a WK‑1A w jego udoskonalonej wersji MiG‑15bis oraz w MiG‑17 i Ił‑28.

Polska w 1955 r. zakupiła licencję na myśliwiec MiG‑15bis, który był produkowany w zakładach WSK Mielec jako Lim‑2, oraz silnik WK‑1A, produkowany w zakładach WSK Rzeszów jako Lis‑2 (Licencyjny silnik-2).

Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka