Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Mercedes E 4F

Mercedes E 4F
Niemcy
silnik rzędowy
1910



Układ4-cylindrowy rzędowy
Chłodzeniewodne
Pojemność6,3 l
Stopień sprężania4,5
Masa140 kg
Moc maksymalna70 KM przy 1350 obr./min
Moc nominalna60 KM przy 1200 obr./min

4-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy z cylindrami zgrupowanymi w 2 bloki po 2 cylindry, opracowany i produkowany przez Daimler-Motoren-Gesellschaft w Stuttgarcie jako jeden z pierwszych silników lotniczych tej firmy. Bloki cylindrów są odlewami żeliwnymi, z integralną koszulką wodną. Tłoki kute są ze stali. Był stosowany w samolocie Rumpler Taube.

Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka