Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Austro-Daimler DM 200

Austro-Daimler DM 200
Austro-Węgry
silnik rzędowy
1916



Układ6-cylindrowy rzędowy
Chłodzeniewodne
Pojemność15 l
Stopień sprężania5,0
Masa330 kg
Moc maksymalna200 KM przy 1500 obr./min
Moc nominalna180 KM przy 1350 obr./min

Silnik skonstruowany i produkowany w zakładach Austro-Daimler. Cylindry silnika są odlewane ze stali a następnie obrabiane. Tłoki wykonane z aluminium. Koszulki wodne stalowe, zaspawane. Gaźnik ogrzewany jest wodą z układu chłodzenia. Był stosowany w samolotach Lloyd C.II, Lloyd C.V, Oeffag D.III, Hannover Cl.V, Brandenburg C.I.

Powrót

 


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka