Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Junkers Jumo 211

Junkers Jumo 211
Niemcy
silnik rzędowy
1936



Układ12-cylindrowy widlasty odwrócony
Chłodzeniecieczowe
Pojemność35 l
Stopień sprężania6,5
Masa720 kg
Moc maksymalna1200 KM przy 2400 obr./min
Moc nominalnaprzy 2300 obr./min 930 KM
Dane dla wersji Jumo 211B/D.

Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów i dwubiegową sprężarką, pozwalającą na utrzymanie mocy na dużych wysokościach. Wtrysk paliwa był najważniejszym z zastosowanych w silniku nowatorskich rozwiązań technicznych, podnoszących jego osiągi i walory eksploatacyjne.

Silnik Jumo 211 został skonstruowany przez zespół kierowany przez prof. Hugo Junkersa, doskonałego konstruktora samolotów i silników lotniczych. Jego powstanie wiązało się z planami szybkiej rozbudowy niemieckiego lotnictwa wojskowego. Był produkowany w kilku wersjach w dużych liczbach przez okres całej II wojny światowej. Zbudowano ok. 68000 egzemplarzy. Był stosowany w samolotach bombowych Heinkel He 111 i Junkers Ju 88 większości wersji oraz w bombowcach nurkujących Junkers Ju 87.

Powrót

 


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka