Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Pratt & Whitney R-1830-S3C4-4 Twin Wasp

Pratt & Whitney R-1830-S3C4-4 Twin Wasp
USA
silnik gwiazdowy
1939



Układ14-cylindrowy gwiazdowy podwójny
Chłodzeniepowietrzne
Pojemność30 l
Stopień sprężania6,7
Redukcja śmigła0,56
Masa660 kg
Moc maksymalna1200 KM przy 2700 obr./min
Moc nominalna1100 KM przy 2550 obr./min

Silnik skonstruowany w zakładach Pratt & Whitney w East Hartford w stanie Connecticut, założonych w 1925 r. przez byłych pracowników innej znanej firmy silnikowej – Wright. Jest to najliczniej wyprodukowany w historii lotnictwa silnik w tym układzie. Jego produkcja rozpoczęła się w 1934 r. Egzemplarz muzealny reprezentuje pierwszą wersję silnika z dwubiegową sprężarką z 1939 r. Rozwiązanie to zwiększyło możliwość zastosowania silnika w samolotach operujących na większych wysokościach. Silniki te były stosowane w samolotach Grumman F4F Wildcat, Vickers Wellington IV, Douglas A‑20 Havoc, Douglas C‑47B Dakota i Bristol Beaufort.

Powrót

   


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka