Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: PZL Pegaz VIII

PZL Pegaz VIII
Wielka Brytania / Polska
silnik gwiazdowy
1936



Układ9-cylindrowy gwiazdowy
Chłodzeniepowietrzne
Pojemność28,7 l
Stopień sprężania6,0
Redukcja śmigła0,655
Masa470 kg
Moc maksymalna705 KM przy 2600 obr./min
Moc nominalna665 KM przy 2250 obr./min

Udoskonalona wersja produkowanego na licencji silnika Pegaz.

9-cylindrowy gwiazdowy silnik tłokowy chłodzony powietrzem. Produkowany w Wytwórni Silników nr 1 w Warszawie–Okęciu na licencji brytyjskiej firmy Bristol. Zastąpił w produkcji nieudany silnik Pegaz II. W latach 1936–1937 wyprodukowano ponad 350 silników tego typu. Pegaz VIII został zastąpiony w produkcji przez silnik Pegaz XX, przeznaczony dla samolotów PZL.37 Łoś i PZL.46 Sum. Silnik Pegaz VIII był stosowany w samolotach PZL.23B Karaś, PZL.30 i PZL.42.

Powrót

 


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka