Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Peugeot 8

Peugeot 8
Francja
silnik lotniczy



Układ8-cylindrowy widlasty (cylindry ustawione pod kątem 90°)
Chłodzeniewodne
Pojemność11,3 l
Masa441 kg
Moc200–230 KM przy 2000 obr./min

Pierwszy silnik lotniczy firmy Peugeot.

Silnik powstał jako kontynuacja bardzo udanego silnika do łodzi motorowych i samochodów wyścigowych, który był produkowany od 1910. Silnik Peugeot wyposażony był w dwa obudowane gaźniki Claudel, ogrzewane gazami wylotowymi. Każdy gaźnik zasilał cztery cylindry. Układ chłodzący wyposażony był w dwie odśrodkowe pompy wodne. Podwójny układ zapłonowy składał się z dwóch iskrowników S.E.V.

Powrót

 


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka