Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Praga Doris M-208B (Doris BI)

Praga Doris M-208B (Doris BI)
Czechosłowacja
silnik rzędowy
1954



Układ6-cylindrowy płaski (bokser)
Chłodzeniepowietrzne
Pojemność7,16 l
Stopień sprężania7,0
Redukcja śmigła0,55
Masa214 kg
Moc maksymalna220 KM przy 3000 obr./min
Moc nominalna200 KM przy 2900 obr./min

Silnik skonstruowany przez zespół kierowany przez inż. Krulisza w zakładach Motorlet (dawny Walter). W czasie projektowania i budowy prototypu wystąpiło wiele trudności technicznych. Próby państwowe przeprowadzono dopiero w 1955 roku. Silnik wszedł do produkcji seryjnej. Był konstrukcją niezbyt udaną, w czasie eksploatacji sprawiał wiele problemów technicznych. Był stosowany w samolotach Aero L‑60 Brigadyr.

Powrót

   


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka