Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: RAF 3a Napier

RAF 3a Napier
Wielka Brytania
silnik rzędowy
1914



Układ12-cylindrowy widlasty 60°
Chłodzeniecieczowe
Pojemność17,2 l
Stopień sprężania5,3
Masa390 kg
Moc maksymalna260 KM przy 1750 obr./min

Silnik zaprojektowano w zakładach Royal Aircraft Factory w oparciu o 8-cylindrowy model RAF 1. Rozwiązaniem zastosowanym w silniku było sterowanie zaworów wlotowych i wylotowych jednym wspólnym popychaczem. Produkcję podjęły zakłady Armstrong Whitworth oraz D. Napier & Son Ltd. RAF 3a był głównym wariantem produkcyjnym o zwiększonej w stosunku do prototypu średnicy cylindra.

Wyprodukowano 260 sztuk w zakładach Napier & Son oraz 29 w wytwórni Armstrong-Whitworth. Silnik zastosowano w lekkim samolocie bombowym Airco DH.4.

Powrót

   


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka