Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Argus As-10c

Argus As-10c
Niemcy
silnik rzędowy
1932



Układ8-cylindrowy widlasty (90°) odwrócony
Chłodzeniepowietrzne
Pojemność12,7 l
Stopień sprężania5,9
Masa193 kg
Moc maksymalna240 KM przy 2000 obr./min
Moc nominalna220 KM przy 1940 obr./min

Silnik skonstruowany w firmie Argus Motoren Gesellschaft w 1932 r. Była to bardzo udana konstrukcja. W 1934 r. rozpoczęto produkcję seryjną. Do 1939 r. wyprodukowano ok 10'000 egzemplarzy.

As-10 był stosowany w samolotach Fieseler Fi 156 Storch, Arado Ar 66, Focke-Wulf Fw 58 Weihe, Messerschmitt Bf 108 Taifun.

Powrót

   


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka