Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: RAF 4A Daimler (przekrój)

RAF 4A Daimler (przekrój)
Wielka Brytania
silnik rzędowy



Układ12-cylindrowy widlasty
Chłodzeniepowietrzne
Pojemność13,0 l
Stopień sprężania4,2
Masa300 kg
Moc maksymalna150 KM przy 1800 obr./min

Silnik zarazem górno- (zawory wydechowe) i dolno-zaworowy (zawory ssące), z żeliwnymi cylindrami. Był rozwinięciem silnika RAF-1A, różnił się od niego brakiem koła zamachowego, zastąpionego przez napęd pompy olejowej.

Firma Royal Aircraft Factory w Farnborough była jedną z nielicznych w tym czasie fabryk produkujących jednocześnie silniki i płatowce. Silnik RAF 4a był produkowany także przez firmy Siddeley-Deasy oraz Daimler Co. Ltd – obydwie z miasta Coventry. Silnik napędzał samoloty RAF B.E.12, R.E.7 i RAF R.E.8.

Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka