Przez ponad 60 lat otworzyliśmy nasze drzwi dla milionów odwiedzających, wspierając głęboką więź między ludźmi a inspirującym światem lotnictwa. Nasze Muzeum to coś więcej niż tylko kolekcja artefaktów, to świadectwo siły inspiracji. Tutaj historie się rozwijają, skrzydła się rozpościerają, a marzenia nabierają rozpędu. Nasze wystawy czasowe są adresowane do wszystkich - niezależnie od tego, czy jest się doświadczonym entuzjastą lotnictwa, czy odwiedzajacym nas po raz pierwszy, bogata historia, cuda techniki i interaktywne eksponaty tworzą wciągające doświadczenie, które wykracza poza pokolenia.
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie – zgodnie ze swym statutem - gromadzi, chroni, restauruje i udostępnia unikatowe zabytki techniki lotniczej, dba o zachowanie charakteru miejsca oraz prowadzi działalność popularyzatorską, edukacyjną oraz naukową.
W swej kolekcji Muzeum posiada ponad 250 w wielu wypadkach unikatowych samolotów, szybowców i śmigłowców i ponad 140 silników lotniczych, a także tysiące muzealiów średnio- i małoskalowych, jak uzbrojenie lotnicze, przyrządy pokładowe, mundury i odznaczenia. Stworzone przez nas narracyjne ekspozycje mieszczą się zarówno w wyremontowanych historycznych, przedwojennych budowlach lotniskowych, jak i w obiektach powstałych już w okresie powojennym - w czasach działalności Muzeum, a także na terenie otwartym.
Pojawienie się pierwszych samolotów k.u.k. Luftfahrttruppen na Błoniach Rakowickich – powstaje obsługujący je Flugpark 7.
Sformowanie w ramach mobilizacji 7 Kompanii Lotniczej (Fliegerkompanie 7) w oparciu o Flugpark 7.
Przejęcie lotniska przez żołnierzy narodowości polskiej, służących w oddziałach austrowęgierskich na lotnisku.
Utworzenie Niższej Szkoły Pilotów, w której szkolili się pierwsi piloci w Polsce niepodległej.
Sformowanie 2 Pułku Lotniczego.
Otwarcie Cywilnej Stacji Lotniczej – początek lotniczej komunikacji pasażerskiej w Krakowie.
Oddanie do użytku dwunawowego hangaru betonowego.
Utworzenie Akademickiego Aeroklubu Krakowskiego
Oddanie do użytku hangarów stalowo – betonowych 2 Pułku Lotniczego.
Otwarcie cywilnego portu lotniczego w Czyżynach.
Rozformowanie 2 Pułku Lotniczego, przebazowanie eskadr bojowych na lotniska polowe.
Nalot niemiecki na lotnisko, podczas którego zostaje uszkodzony obecny Hangar Główny Muzeum.
Wkroczenie Niemców do Krakowa i zajęcie przez nich lotniska. W okresie okupacji Niemcy intensywnie je wykorzystują i rozbudowują.
Niemcy wycofują się z lotniska, wysadzając w powietrze hangary i wiele innych zabudowań. Lotnisko zajmują jednostki lotnictwa sowieckiego.
Utworzenie Cywilnego Portu Lotniczego w Krakowie – początek cywilnej komunikacji lotniczej po zakończeniu okupacji niemieckiej.
Na lotnisku zostaje ulokowany 2 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego.
Zakończenie odbudowy dwóch hangarów i budowy betonowego pasa startowego o długości 2006 m, zapoczątkowanej przez Niemców.
Przebazowanie 2 PLM na nowe lotnisko w Balicach
Zakończenie działania lotniska wojskowego Rakowice-Czyżyny. Na szczeblu centralnym zapada decyzja o organizacji Muzeum Lotnictwa na jego terenie, przekazanym przez władze wojskowe Aeroklubowi PRL.
Zakończenie działania lotniska komunikacyjnego Rakowice-Czyżyny.
Posiedzenie prezydium międzyresortowej Komisji Organizacji Muzeum Lotnictwa i Budowy Domu Lotnika
Posiedzenie Komisji Organizacji Muzeum Lotnictwa, na którym omawiano organizację wystawy sprzętu lotniczego z okazji 20-lecia PRL na lotnisku Rakowice-Czyżyny. Na teren nieczynnego lotniska przywożone są historyczne samoloty, w tym również pochodzące z kolekcji Deutsche Luftfahrtsammlung z Berlina, porzucone przez Niemców w Kuźnicy Czarnkowskiej w 1945 r.
Posiedzenie prezydium międzyresortowej Komisji Organizacji Muzeum Lotnictwa i Budowy Domu Lotnika
Ośrodek Ekspozycji Sprzętu Lotniczego otrzymuje nazwę Ośrodek Wiedzy Lotniczej i Astronautycznej. Nadzór nad nim sprawują Aeroklub PRL i Komitet Nauki i Techniki.
Ośrodek Wiedzy Lotniczej i Astronautycznej zostaje przejęty przez Naczelną Organizację Techniczną i otrzymuje nazwę Muzeum Lotnictwa.
Oficjalne otwarcie Muzeum Lotnictwa, organizacyjnie podlegającemu Muzeum Techniki NOT w Warszawie.
Muzeum zostaje podporządkowane Ministerstwu Komunikacji i otrzymuje statut oraz nazwę Muzeum Lotnictwa i Astronautyki.
Otwarcie ekspozycji silników w dawnym garażu 2 Pułku Lotniczego, przekazanym Muzeum przez wojsko
Otwarcie nowo zbudowanego hangaru, mieszczącego ekspozycję samolotów z I wojny światowej, zwanego Małym Hangarem.
Muzeum Lotnictwa Polskiego staje się instytucją kultury Województwa Małopolskiego.
Otwarcie ekspozycji Swego nie znacie – Magazyny Historii w dawnym garażu 2 PL, obok ekspozycji silników. Prezentowane były na niej najstarsze, nieodrestaurowane samoloty.
Obchody 40-lecia Muzeum, w ramach których ma miejsce pierwsze po wielu latach lądowanie samolotów na zachowanym fragmencie pasa startowego. Zostaje zarejestrowane lądowisko Kraków-Czyżyny (EPKC).
I Małopolski Piknik Lotniczy – pokazy lotnicze na terenie dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny. Stały się one imprezą cykliczną, do 2019 r. odbyło się 15 edycji.
Przekazanie do użytkowania dwóch nowo zbudowanych hangarów łukowych.
Rozpoczęcie na terenie Muzeum działalności Sekcji Lotnictwa Policyjnego Sztabu Policji KWP w Krakowie w jednym z hangarów łukowych.
Otwarcie w drugim hangarze łukowym wystawy NATO vs. Układ z okazji 60-lecia NATO i 10-lecia wstąpienia Polski do NATO
Uroczyste otwarcie nowego Gmachu Głównego Muzeum, którego budowa rozpoczęła się w 2008 r. Mieszczą się w nim pomieszczenia ekspozycyjne, biblioteka, sala konferencyjna, sala kinowa i biura.
Otwarcie ekspozycji Skrzydła Wielkiej Wojny – Małopolska 1914-2014 w zmodernizowanym Małym Hangarze.
Otwarcie ekspozycji Skrzydła i Ludzie XX wieku w zmodernizowanym Hangarze Głównym, garażach i spadochroniarni.
Rozpoczęcie Budowy nowego hangaru ekspozycyjnego o nazwie HEKSAGON