Mały Hangar został zbudowany na przełomie lat 80. i 90. XX w. Powstał na potrzeby wyeksponowania unikatowej kolekcji samolotów pierwszowojennych.
Wystawa prowadzi od wybuchu wojny, poprzez prezentację jednostek powietrznych stron konfliktu, życia codziennego żołnierzy, aż po rok 1918 i odrodzenie polskiej niepodległości. Konwencja plastyczna ekspozycji jest nietypowa, utrzymana w komiksowej stylistyce.
Większość prezentowanych w Małym Hangarze statków powietrznych to absolutne unikaty – można zobaczyć je tylko w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. To m.in. używana na Morzu Bałtyckim i Czarnym rosyjska łódź latająca Grigorowicz M-15, samolot myśliwski Halberstadt CL.II, należący do dowódcy niemieckiego lotnictwa generała Ernsta von Hoeppnera, czy gondola silnikowa zestrzelonego pod koniec wojny bombowca Zeppelin-Staaken R.VI. Wszystkie eksponaty prezentowane są w specjalnie dobranych sceneriach. Łódź latająca cumuje w bazie wodnosamolotów, generał Hoeppner wizytuje lotnisko polowe, na którym stacjonuje jednostka słynnego „Czerwonego Barona” – Manfreda von Richthofena, z kolei gondola bombowca znajduje się w zaciemnionej sali, przypominającej nocne niemieckie naloty na Wielką Brytanię.
Charakterystyczny kształt budynku, detale architektoniczne i scenografia poszczególnych sal ekspozycyjnych wprowadzają namacalny nastrój epoki. Efekt tak prowadzonej narracji wzmaga odtworzone austriackie kino polowe i brytyjska kantyna.