Silnik przeznaczony specjalnie dla śmigłowców. Jest to odmiana radzieckiego silnika Iwczenko AI-26W, produkowana w Polsce na licencji przez PZL Rzeszów. W połowie lat 50. Polska zakupiła licencję na produkcję śmigłowca Mi-1 oraz silnika do niego.
Wyposażony w jednostopniową sprężarkę silnik posiada przeniesienie napędu na wirnik nośny i śmigło ogonowe za pomocą przekładni stożkowej, sprzęgło służące do płynnego podłączenia i odłączenia napędu od układu nośno-napędowego i sterującego oraz wentylator chłodzący.
Rozruch silnika odbywał się za pomocą sprężonego powietrza. Był stosowany w śmigłowcach SM-1 (licencyjny Mi-1) i SM-2.
Układ | 7-cylindrowy gwiazdowy |
Chłodzenie | powietrze |
Stopień sprężania | 6,4 |
Pojemność | 20,6 l |
Moc maksymalna | 575 KM przy 2200 obr./min |
Moc nominalna | 460 KM przy 2050 obr./min |