Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

JAKOWLEW JAK-17UTI (JAK-17W)




Produkcja: ZSRR
Typ: Samolot szkolno-treningowy
Rok produkcji: 1949

Opis samolotu
>> Opis konstrukcji na stronie Muzeum Lotnictwa Polskiego.

Stan zachowania


Samolot w dostatecznym stanie zachowania. Brak części zaślepek otworów technicznych w kadłubie i na skrzydłach wymagających zaślepienie odpowiednio zaślepką z blachy aluminiowej lub płótna lotniczego. Część blach zniekształcona mechanicznie. Duży ubytek blachy w dolnej części lewego skrzydła. Ubytki śrub i nitów w powłoce płatowca. Brak znacznej części opływu na łączeniu kadłub-skrzydło.

Opony podwozia głównego są mocno zużyte i wymagają wymiany.

Kokpit w większości wybrakowany.

Owiewka kabiny pilota wykonana z pleksiglasu w stanie dostatecznym, pęknięta. Renowacji wymaga szyna mocująca owiewkę kabiny. Sam pleksiglas wymaga wymiany lub sklejenia i polerowania.

Brak uzbrojenia, brak fotokarabinu, brak żarówki w lampie do lądowania oraz wszystkich świateł pozycyjnych. Brak końcówki rurki pitota, brak lampy do lądowania.

Zakres prac konserwatorskich
  • Odnowienie (wypolerowanie) i klejenie powłoki pleksiglas owiewki kabiny i odnowienie prowadnic owiewki.
  • Odnowienie powłok lakierniczych kabiny. Usunięcie starych powłok lakierniczych metodą chemiczną. Malowanie.
  • Odnowienie powłok lakierniczych. Zerwanie obecnych powłok lakierniczych metodą chemiczną. Malowanie według podanej specyfikacji. Kolory farb należy dobrać pobierając próbki z istniejących zachowanych powłok lakierniczych.
  • Uzupełnienie brakujących śrub i nitów w powłoce płatowca.
  • Zakup i wymiana dwóch przednich opon o wymiarach 570x140 mm
  • Odnowienie i uzupełnienie brakujących elementów w kołpakach kół.
  • Zapłótnienie otworów inspekcyjnych w lukach podwozia. Przepłótnienie starych otworów inspekcyjnych.
  • Uzupełnienie braków w poszyciu blacharskim dolnej części lewego skrzydła.
  • Uzupełnienie lewego dolnego opływu na łączeniu skrzydło – kadłub.
  • Zaślepienie / zapłótnienie otworów inspekcyjnych
  • Przepłótnienie steru kierunku.
  • Wykonanie i uzupełnienie świateł pozycyjnych. Tył, prawa i lewa strona.
  • Odbudowa i uzupełnienie brakującej końcówki rurki pitota.
  • Odtworzenie i uzupełnienie brakującej lampy do lądowania (lampa, żarówka, osłona z pleksiglas) według podanej specyfikacji.


Docelowy wzór malowania samolotu typu Jak-17


Galeria zdjęć
>> Dokumentacja fotograficzna prac konserwatorskich