Logo Muzeum
Zbiory


Silnik lotniczy: Mikulin AM-35A

Mikulin AM-35A
ZSRR
silnik rzędowy
1939



Układ12-cylindrowy widlasty
Chłodzeniecieczowe
Pojemność46,7 l
Stopień sprężania:7,0
Masa830 kg
Moc startowa1350 KM przy 2050 obr./min
Moc nominalna1200 KM

AM-35 powstał w wyniku zapotrzebowania radzieckiego lotnictwa wojskowego na silnik dużej mocy, przeznaczony dla samolotów myśliwskich. Wywodzi się z silnika M-34, skonstruowanego w latach 1929–31 przez zespół A. Mikulina. Była to bardzo perspektywiczna konstrukcja, która podlegała wielokrotnym udoskonaleniom w późniejszych latach, stając się podstawą do powstania całej rodziny silników o coraz większej mocy.

W 1937 powstał silnik AM-35 o wyższych obrotach i zwiększonym stopniu sprężania. Po usunięciu wad sprężarki i zaworów silnik wszedł do produkcji pod oznaczeniem AM-35A. Przed wybuchem II wojny światowej AM-35A należał do światowej czołówki wśród silników rzędowych, był też najmocniejszym i najcięższym radzieckim silnikiem tego rodzaju. Był stosowany w samolotach MiG-1, MiG-3, TB-7.

Powrót

   


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka